[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="right" background_image_as_pattern="without_pattern" z_index=""][vc_column][vc_empty_space height="50"][vc_column_text]השרפה המצערת של קטדרלת נוטרדאם גררה גל של סולידריות לא רק ברחבי צרפת, אלא בעולם כולו. אנשים מרחבי העולם מציעים עזרה ותורמים שונים כבר הודיעו כי הם יתרמו לשחזור האתר המתוייר ביותר בפריז, וסכום מטורף של 600 מיליון יורו נאסף תוך פחות מ 24 שעות.[/vc_column_text][vc_empty_space height="50"][vc_column_text]את קטדרלת נוטרדאם בפריז לקח 182 שנה לבנות, מאז הלבנה הראשונה שהניחו בשנת 1163, אך פחות ממספר שעות להינזק בצורה שתעורר גלי סולידרויות, ואולי פתרונות ורעיונות מקוריים לעבודות השחזור המתוכננות להתחיל בהקדם.
כעת, חברת יוביסופט (Ubisoft ) וספציפית מעצבת גרפית בשם קרולין מוייס שעבדה במשך שנתיים על סריקה וניתוח הנוטרדאם מבפנים ומבחוץ לטובת Assassin’s Creed: Unity מציעים סיוע בעבודות השחזור. המעצבת של יוביסופט ציינה שהיא עבדה על פרויקטים נוספים, אך במהלך השנים 2014 – 2016 עיקר עבודתה – 80% ממנה התרכז בעיצוב הגרפי של קטדרלת נוטרדאם.[/vc_column_text][vc_empty_space height="50"][vc_column_text]תוכלו לראות עד כמה העיצוב דומה למקור בסרטון הבא של הגיימפליי של Assassin’s Creed: Unity[/vc_column_text][vc_empty_space height="16"][vc_video link="https://www.youtube.com/watch?v=etOIm4b1_94" align="center"][vc_empty_space height="50"][vc_column_text]ל Ubisoft יש מיפוי תלת מימדי מדויק של המבנה, ובמבנה שקיים מעל ל 800 שנה, לא קל למצוא את תוכניות הבניין…
עבודות השחזור על הנוטרדאם בשילוב עם מנוע ה UNITY של יוביסופט – זה שילוב טכנולוגי שיכול להוות את הבסיס לכל עבודות השחזור![/vc_column_text][vc_empty_space height="25"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="right" background_image_as_pattern="without_pattern" z_index=""][vc_column][vc_empty_space height="25"][vc_column_text]

עד כמה הסקירות התלת מימדיות של הנוטרדאם מדויקות?

[/vc_column_text][vc_empty_space height="50"][image_hover target="_self" image="385" hover_image="387"][vc_empty_space height="50"][vc_column_text]בכתבה שפורסמה בשנת 2014 ב The verge נכתב כי קרולין מוייס, מעצבת שלבים בחירה ב Assassin’s Creed Unity (משחק שעלילתו מתרחשת בפריז בזמן המהפכה הצרפתית) השקיעה שנתיים בסריקת, עיצוב ובניית הקטדרלה האייקונית.
המעצבת עבדה במשך שנתיים בצמוד לאמן ומומחה טקסטורות על מנת לוודא "שאין לבנה לא במקום" ובמצמוד להיסטוריונים שעזרו למקם כל יצירת אמנות במקומה המדויק.
כמובן, שישנם פערים ביחס למציאות, כמו יצירות האומנות העצמן, שמוגנות בזכויות יוצרים, ולא הייתה אפשרות להעתיקם וליצור גרסה מדומה של היצירות, אך המיקומים, מגוון הסריקות, והדיוק הרב יאפשרו מלאכת שחזור מדויקת ומהירה הרבה יותר. [/vc_column_text][vc_empty_space height="25"][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="right" background_image_as_pattern="without_pattern" z_index=""][vc_column][vc_empty_space height="25"][vc_column_text]

סריקות לייזר מדויקות של האמן וההיסטוריון TALLON

[/vc_column_text][vc_empty_space height="50"][vc_column_text]

[/vc_column_text][vc_empty_space height="50"][vc_column_text]הגרסה של יוביסופט היא לא השחזור הוירטואלי היחיד בעולם, לפי דו"ח של הנטיונל ג'אורפיק להיסטוריון והאמן Andrew Tallon יש סריקות לייזר מדויקות שיאפשרו יצירת דגם מדומה "מדויק על לרמה של חמש מילימטרים" [/vc_column_text][vc_empty_space height="25"][/vc_column][/vc_row]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *